ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΔΕΤΑΒ: ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΗ ΚΑΙ ΑΠΟΔΟΤΙΚΗ Η ΧΕΙΜΕΡΙΝΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ 2005-06 ΓΙΑ ΤΑ ΠΗΓΑΔΙΑ

Εκδότης

Δήμος Νάουσας

Επιτυχημένη και αποδοτική ήταν για τη ΔΕΤΑΒ η χειμερινή περίοδος 2005-06. Σύμφωνα με στοιχεία τα οποία παρουσίασε ο Πρόεδρος της ΔΕΤΑΒ κ. Χρ. Παππάς η λειτουργία του Χιονοδρομικού Κέντρου την εφετινή περίοδο ανά τομέα ήταν:

Α) Δραστηριότητες-Παρεμβάσεις και έργα

Στο χιονοδρομικό τμήμα, κατά την προηγούμενη περίοδο εξασφαλίστηκε η προσωρινή άδεια λειτουργίας του χιονοδρομικού κέντρου από το Υπουργείο Τουριστικής ανάπτυξης, η οποία χορηγήθηκε σε μικρό σχετικά αριθμό Χ.Κ. Για τη χορήγησή του, προηγήθηκαν οι απαραίτητοι έλεγχοι και οι πιστοποιήσεις στους αναβατήρες. Παράλληλα, μετά από αίτημα του Δήμου Νάουσας, εξασφαλίστηκε από τη Γ.Γ.Α. χρηματοδότηση 150.000 ευρώ για την αγορά νέου χιονοστρωτήρα.

Στο σύστημα τεχνητής χιόνωσης έγινε ολοκληρωμένη συντήρηση και επιμόρφωση του προσωπικού από ξένο τεχνικό ειδικό στα συστήματα τεχνητής χιόνωσης. Για το χιονοδρομικό τμήμα, συνολικά οι δαπάνες συντήρησης ανήλθαν στο ποσό των 133.861 ευρώ (αγορά εξοπλισμού και ανταλλακτικών για τη συντήρηση εγκαταστάσεων αναβατήρων, μηχανημάτων, βελτίωσης πιστών κλπ).

Επισημαίνεται ότι η παλαιότητα του εξοπλισμού αυξάνει κατά πολύ το κόστος συντήρησης και η αντικατάστασή του, κυρίως του εναέριου αναβατήρα που συμπλήρωσε 22 χρόνια λειτουργίας, είναι η βασική ανάγκη και προτεραιότητα για το Χ.Κ.

Στο ξενοδοχειακό τμήμα, οι κυριότερες παρεμβάσεις αφορούσαν στο ξενοδοχείο (ανακατασκευή μπαλκονιού, βελτίωση όψης, αντικατάσταση λέβητα, αγορά εξοπλισμού για κουζίνα, εγκατάσταση ψησταριάς), στα αναψυκτήρια (κατασκευή νέου μπαρ στον εναέριο αναβατήρα και νέου μίνι-μπαρ στην παιδική πίστα), στο χώρο των τροχοσπίτων (κατασκευή νέων WC, δημιουργία νέων θέσεων) συνολικού κόστους 111.221 ευρώ. Έτσι, το σύνολο των δαπανών για τα δύο τμήματα (ξενοδοχειακό και χιονοδρομικό) ανήλθε στο ποσό των 245.083 ευρώ και αποτελούν το 25% των συνολικών ετήσιων εσόδων.

Β) Συνεργασία με πολιτεία και άλλους φορείς

Η διοίκηση του Χ.Κ κατέθεσε υπομνήματα προς τον Ε.Ο.Τ. για θέματα τα οποία αφορούν θέματα οργάνωσης, ασφάλειας και στελέχωσης των ΧΚ. Επίσης, οι κ.κ. Χρ. Παππάς και Α. Ταμπούρης, ως μέλη της 5μελούς επιτροπής εκπροσώπησης των Χ.Κ. προέβησαν σε σχετικές παραστάσεις προς το Υπουργείο Τουριστικής ανάπτυξης για κοινά θέματα των ΧΚ.

Γ) Προβολή & εξυπηρέτηση επισκεπτών

Λειτούργησε και φέτος το «Πηγάδια ski-bus» για την εξυπηρέτηση των Ναουσαίων τις Κυριακές. Με τη διεξαγωγή μουσικών εκδηλώσεων και επιδείξεων σε συνεργασία με ραδιοφωνικούς και τηλεοπτικούς σταθμούς, τουριστικά γραφεία και εταιρείες χιονοδρομικών ειδών, εξασφαλίστηκε προβολή σε τηλεοπτικούς και ραδιοφωνικούς σταθμούς πανελλήνιας εμβέλειας, αυξάνοντας τους επισκέπτες και τα έσοδα της επιχείρησης .

Δ) Οικονομικά-Στατιστικά Στοιχεία

Κατά την εφετινή περίοδο οι επισκέπτες-χρήστες αναβατήρων ανήλθαν στους 37.187 έναντι 34.832 ευρώ της περιόδου 2004-05, παρουσιάζοντας αύξηση 6.3 %. Τα έσοδα ανήλθαν 340.716 ευρώ έναντι 325.153 ευρώ της προηγούμενης περιόδου (αύξηση 7.5%). Επίσης, τα έσοδα του ξενοδοχειακού τμήματος ανήλθαν στα 486.709 ευρώ έναντι 432.259 ευρώ (αύξηση: 12.5%). Έτσι, συνολικά και για τα δύο τμήματα, ο μέσος όρος αύξησης ήταν 10.4 %. Αξίζει να τονισθεί ότι, παρά το γεγονός ότι οι τιμές του Χ.Κ. παραμένουν ίδιες εδώ και τρία χρόνια (παρά τις μεγάλες αυξήσεις στα καύσιμα, πρώτες ύλες κλπ.) μέχρι και την περίοδο των Χριστουγέννων, τα έσοδα παρουσίαζαν μείωση κατά 20%, λόγω της ελλιπούς χιόνωσης. Ακόμη, στην προσπάθεια να ανταποκριθεί η Διοίκηση της ΔΕΤΑΒ στο μεγάλο και άνισο πολλές φορές ανταγωνισμό που επικρατεί, έγινε για πρώτη φορά προσπάθεια για καθιέρωση κοινής ετήσιας κάρτας με Σέλι–Βόρα- Πηγάδια, με στόχο την παροχή κινήτρων για αύξηση των επισκεπτών της περιοχής μας, κάτι το οποίο είναι σύνηθες στα ΧΚ του εξωτερικού. Όμως, μετά την απόρριψη της πρότασης από την επιτροπή της διοίκησης του Χ.Κ. Σελίου, η συνεργασία προχώρησε μεταξύ των Χ.Κ. Βόρα και «3-5 Πηγαδιών» και ήταν ουσιαστική και αποδοτική.

Τέλος, επισημαίνεται ότι στην επιτυχημένη πορεία του Χ.Κ., ιδιαίτερη συμβολή είχε το προσωπικό της ΔΕΤΑΒ, το οποίο με την εμπειρία αλλά και με διάθεση προσφοράς, ανταποκρίθηκε σωστά στις αυξημένες απαιτήσεις της λειτουργίας του Χ.Κ. και της εξυπηρέτησης των επισκεπτών.

×

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για τη διάκριση των επισκεπτών. Για να αποδεχθείτε την τοποθέτηση cookies, επιλέξτε
Πολιτική cookies