ΣΥΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΔΙΚΟ ΑΞΟΝΑ ΣΚΥΔΡΑ-ΝΑΟΥΣΑ-ΒΕΡΟΙΑ

Εκδότης

Δήμος Νάουσας

Η ομόθυμη απόφαση για την υλοποίηση του μεγάλου έργου “Οδικός άξονας  “Σκύδρα-Βέροια-Νάουσα” και η σύνδεσή του με την Εγνατία οδό καθώς, και την αποφασιστική διεκδίκηση των απαραίτητων κονδυλίων από την Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας και το ΥΠΕΧΩΔΕ συμφωνήθηκαν στη σύσκεψη που έγινε στη Νάουσα το Σάββατο (20/6) με πρωτοβουλία του Δημάρχου κ. Αν. Καραμπατζού.

Συμμετείχαν οι Δήμαρχοι Απ. Παύλου κ. Απ. Νεστορόπουλος, Ανθεμίων κ. Δ. Σιδηρόπουλος, Βέροιας κ. Χαρ. Ουσουλτζόγλου, Δοβρά κ. Χρ. Τσιούντας, Έδεσσας κ. Ι. Σόντρας, Ειρηνούπολης κ. Αθ. Σπαθόπουλος, Σκύδρας κ. Γ. Χοΐδης, ο Νομάρχης Πέλλας κ. Μιχ. Καραμάνης, ο βουλευτής Ημαθίας κ. Τ. Σιδηρόπουλος και η βουλευτής Πέλλας κ. Θ. Τζάκρη. Επίσης, παραβρέθηκε και συμμετείχε ο υπεύθυνος του τομέα Δημ. Έργων του ΠΑΣΟΚ βουλευτής Α΄Θεσ/νίκης κ. Ι. Μαγκριώτης. Τον Γ.Γ. της Περιφέρειας κ. Γ. Τσιότρα εκπροσώπησαν τα Στελέχη της Περιφέρειας  κ. Λεονταρίδης και κα. Ανταβαλίδου, και η παρουσίαση των μελετών έγινε από του μελετητές του έργου κ. κ Κυρ. Σαββίδη και Θ. Χατζή. Στη σύσκεψη προσκλήθηκαν αλλά δεν παραβρέθηκαν οι βουλευτές Ημαθίας της κ.κ. Μιχ. Χαλκίδης, Ηλ. Φωτιάδης, Λαζ. Τσαβδαρίδης και οι βουλευτές Πέλλας κ. Τζαμτζής, κα. Φουντουκίδου-Θεοδωρίδου. Το Νομάρχη Ημαθίας κ. Κ. Καραπαναγιωτίδη εκπροσώπησε ο Νομαρχιακός Σύμβουλος κ. Τ. Καπετανόπουλος και τον βουλευτή κ. Καρασμάνη εκπροσώπησε συνεργάτης του. Επίσης στη σύσκεψη παραβρέθηκαν Νομαρχιακοί και Δημοτικοί Σύμβουλοι, εκπρόσωποι κομμάτων, πολ.μηχανικοί και πολίτες.

Με πρόταση του Δημάρχου Νάουσας κ. Αν. Καραμπατζού αποφασίσθηκε η συγκρότηση Συντονιστικής Επιτροπής την οποία αποτελούν τέσσερις βουλευτές των Νομών Ημαθίας και Πέλλας (δύο από κάθε Νομό), οι δύο Νομάρχες και οι Δήμαρχοι Έδεσσας, Νάουσας, Βέροιας.  Το συντονισμό της Επιτροπής θα έχει η Ν.Α. Ημαθίας και στόχος της θα είναι η άμεση προώθηση του έργου και η διασφάλιση των απαραίτητων κονδυλίων και θα έχει το προσεχές διάστημα συνάντηση με τον Γ.Γ. της Περιφέρειας κ. Γ. Τσιότρα και στη συνέχεια με τον Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ κ. Γ. Σουφλιά.

 

Βασικά σημεία της Εισήγησης
του Δημάρχου Νάουσας κ. Αν. Καραμπατζού
«Σκοπός της σημερινής σύσκεψης είναι η ολοκληρωμένη και υπεύθυνη ενημέρωση από τα αρμόδια στελέχη της Περιφέρειας Κ. Μακεδονίας και τους μελετητές του έργου «Οδικός άξονας Σκύδρα-Νάουσα-Βέροια» (κα. Ανταβαλίδου, κ. Λεονταρίδης, κ.κ. Σαββίδης και Χατζής), αλλά και η χάραξη στρατηγικής διεκδίκησης του έργου.
Η σημερινή μας πρωτοβουλία για τη σύσκεψη, είναι η συνέχεια ανάλογης που έγινε στις 16 Μαΐου 2007 στη Νάουσα, με τη συμμετοχή των δύο Νομαρχών Ημαθίας και Πέλλας και των συναδέλφων Δημάρχων από τα όρια των οποίων διέρχεται ο Κάθετος Άξονας «Σκύδρα-Νάουσα-Βέροια», και του κ. Τσίγκρου, Τεχνικού Συμβούλου του Γ.Γ. της Περιφέρειας Κ. Μακεδονίας κ. Τσιότρα. Τότε όλοι συμφωνήσαμε και εκφράσαμε την ομόθυμη πολιτική θέση, να επιτυχανθούν οι διαδικασίες υλοποίησης του έργου και να συνδέει ο νέος δρόμος με την Εγνατία Οδό στην περιοχή της «Κουλούρας».  
Σήμερα, προσκάλεσα και χαίρομαι που ανταποκρίθηκαν και συμμετέχουν οι βουλευτές των δύο Νομών, γιατί πιστεύω ότι το έργο του Οδικού Άξονα είναι πρώτης προτεραιότητας για την περιοχή μας και χρειάζεται τη συμβολή και την πολιτική τους στήριξη.    Είναι το μεγαλύτερο έργο υποδομής στον τομέα των μεταφορών για την περιοχή μας (Ημαθία και Πέλλα). Η ολοκλήρωσή του θα συμβάλλει καταλυτικά στην οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής και την πρόοδο των συμπολιτών μας γιατί, θα συνδέσει αστικά και αγροτικά κέντρα της Ημαθίας και της Πέλλας με την Εγνατία Οδό (Βέροια, Νάουσα, Σκύδρα, Έδεσσα, Μακροχώρι, Κοπανός, Μαρίνα κ.ά.) συντομεύοντας σημαντικά την απόσταση και το χρόνο μετακίνησης προς και από τη Θεσσαλονίκη («Το μητροπολιτικό κέντρο των Βαλκανίων») 
Δυστυχώς, η πορεία του έργου δεν είναι αυτή που όλοι θα θέλαμε. Υπάρχουν μεγάλες καθυστερήσεις και προβλήματα, τα οποία πιστεύω ότι αυτή η σύσκεψη θα δώσει τη δυνατότητα σε όλους μας να τα αναλύσουμε και να συμφωνήσουμε όλοι, διεκδικώντας χωρίς άλλη καθυστέρηση την υλοποίηση του έργου.
Το ΕΣΠΑ, έχει ήδη ξεκινήσει και είναι η τελευταία ευκαιρία για τον τόπο μας να σχεδιάσει και να υλοποιήσει μεγάλα έργα για την ανάπτυξη της περιφέρειας και της περιοχής ειδικότερα.
Την ημέρα των Ευρωεκλογών (7/6), στην εφημερίδα «Βήμα της Κυριακής», υπήρχε εκτενές αφιέρωμα στο έργο της Εγνατίας Οδού. Πράγματι, είναι το μεγαλύτερο τεχνικό-οδικό έργο της Ευρώπης. Το αποδεικνύουν οι αριθμοί:  Συνολικό μήκος 947 χλμ.. (μαζί με τους κάθετους άξονες), 73 σήραγγες, 428 γέφυρες, 62 κόμβοι σύνδεσης με οδικό δίκτυο, 350 άνω και κάτω διαβάσεις εισόδου-εξόδου, 43 περάσματα ποταμών, 11 διασταυρώσεις με σιδηροδρομικούς σταθμούς κ.ά.
Αυτά τα νούμερα όμως είναι για τα έργα της Εγνατίας που έγιναν. 
Δυστυχώς ο Κάθετος άξονας της περιοχής μας δεν αναφέρεται πουθενά.  Μήπως εμείς είμαστε η άλλη Ελλάδα; Μήπως εμάς μας έχουν ξεγράψει; Αν είναι έτσι ας μας το πουν ξεκάθαρα. 
Είναι ακόμα στις μελέτες αλλά, και το έργο που ξεκίνησε στο τμήμα Νάουσα-Πατρίδα έχει σταματήσει και εκκρεμεί η υπόθεση στη Δικαιοσύνη. Αυτή είναι η αλήθεια. Εμάς μας ενδιαφέρει το σύνολο του έργου. Από την Έδεσσα μέχρι την Εγνατία Οδό (36,63 χλμ.). Αλήθεια, και με τον προαστικό σιδηρόδρομο τι γίνεται. Κι αυτό το ζήτημα παραμένει στάσιμο.
Πιστεύω ότι η σημερινή σύσκεψη θα αποτελέσει την απαρχή για να διεκδικήσουμε όλοι μαζί την άμεση προώθηση των διαδικασιών.
Να μη χαθεί κι άλλος πολύτιμος χρόνος.
Οι εξελίξεις τρέχουν. Αποφάσεις παίρνονται, γίνονται εντάξεις έργων στο ΕΣΠΑ 2007-2013 και δεν πρέπει αυτό το έργο τεράστιας σημασίας για την περιοχή μας, να μείνει στα χαρτιά και στις υποσχέσεις. Αρκεί να αναφέρω ότι σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Περιφέρειας Κ. Μακεδονίας: 
Στο Π.Ε.Π. Κ.Μακεδονίας για το ΕΣΠΑ 2007-2013, στον τομέα των έργων «Μεταφορές»-«Αυτοκινητόδρομοι» (Κωδικός αριθμός 20) ο συνολικός προϋπολογισμός ανέρχεται σε 194.000.0000 ευρώ.
Στην Πρόσκληση της Περιφέρειας Κ Μακεδονίας (Κωδ. Πρόσκλησης 4, Αρ. Πρωτ. 20179/5-12-2008) με πρόσφατες αποφάσεις του Γ.Γ. της Περιφέρειας (Αρ.πρωτ. 5949 και 5950/3-6-2009) έχουν ενταχθεί στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Μακεδονίας-Θράκης» δύο έργα: «Οδικός άξονας Θεσσαλονίκη-Κιλκίς-Δοϊράνη, τμήμα Α/Κ Ασσήρου έως Α/Κ Ν. Σάντας» (προϋπολισμός 58 εκ. ευρώ) και «Κατασκευή οδικού τμήματος Ποτίδαια-Κασσανδρεία του Οδικού Κυκλώματος Κασσάνδρας Ν. Χαλκιδικής» (προϋπολογισμός 80 εκ. ευρώ).   Σύνολο 138 εκ. ευρώ.
Δηλαδή, από τα κονδύλια του ΕΣΠΑ στο ΠΕΠ Κ. Μακεδονίας για τους Αυτοκινητόδρομους έχουν ήδη εγκριθεί γι’ αυτά τα δύο έργα 138 εκ. ευρώ.  και μένουν κονδύλια μόνο 56 εκ. ευρώ για τα υπόλοιπα έργα αυτοκινητοδρόμων όλης της Περιφέρειας!!
Είναι φανερό ότι εκτός από τα χρονικά όρια, στενεύουν και οι χρηματοδοτικοί πόροι για το έργο. Άρα, χρειάζεται να ληφθούν σοβαρές και ξεκάθαρες πολιτικές αποφάσεις, εδώ και τώρα, ΑΜΕΣΑ. 
Τώρα, είναι η ευκαιρία όλοι μας να στείλουμε το πολιτικό μήνυμα ότι το έργο αυτό πρέπει να γίνει και να διεκδικήσουμε με αποφασιστικότητα την εξασφάλιση οικονομικών πόρων για το έργο.
Για τα δύο τμήματα οι μελέτες υπάρχουν. Για το τμήμα σύνδεσης  Πατρίδα-Εγνατία η προμελέτη ολοκληρώθηκε και σε λίγο θα την παρουσιάσουμε για πρώτη φορά. Επομένως εκείνο που μένει είναι καθαρές αποφάσεις και πολιτική βούληση να γίνει το έργο.
Είμαι βέβαιος ότι η σύσκεψη αυτή, με την ειλικρινή βούληση που έχουμε όλοι να γίνει ο Οδικός άξονας «Σκύδρα-Νάουσα-Βέροια», θα συμβάλλει στην κατεύθυνση το έργο να τρέξει με γρήγορους ρυθμούς και με τη συνεργασία όλων των παραγόντων της περιοχής το έργο να ολοκληρωθεί.
Προτείνω τη συγκρότηση Συντονιστικής Επιτροπής για την άμεση προώθηση και υλοποίηση του Έργου στην Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας και το ΥΠΕΧΩΔΕ, με τη συμμετοχή βουλευτών των δύο Νομών, των δύο Νομαρχών και Δημάρχων.
Είναι η τελευταία μεγάλη ευκαιρία. Γιατί ανάπτυξη, πρόοδος και ευημερία προς όφελος των πολιτών, δεν γίνεται χωρίς μεγάλα και σύγχρονα έργα.
Οι σύγχρονοι δρόμοι, οδηγούν στο δρόμο της ανάπτυξης».
Μετάβαση στην κορυφή της σελίδας
×

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για τη διάκριση των επισκεπτών. Για να αποδεχθείτε την τοποθέτηση cookies, επιλέξτε
Πολιτική cookies