English version Αρχική σελίδα Περιεχόμενα του δικτυακού τόπου (site map) Επικοινωνία με τις υπηρεσίες του Δήμου Νάουσας


Με μια ματιά
Δρομολόγια
Φαρμακεία
Πρατήρια καυσίμων
Τράπεζες
Ξενοδοχεία

ΧΑΡΤΕΣ
Γεωγραφικό Πληροφοριακό Σύστημα (GIS) του Δήμου Νάουσας
Χάρτης της πόλης
Χάρτης της περιοχής
Δημοτικά έργα που υλοποιεί ή ολοκλήρωσε ο Δήμος Νάουσας
Το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Νάουσας
Επικοινωνία με τις Υπηρεσίες του Δήμου Νάουσας
Δρομολόγια Αστικών λεωφορείων, ΚΤΕΛ, ΟΣΕ από και προς τη Νάουσα
Οδηγίες πρόσβασης στη Νάουσα - Χιλιομετρικές αποστάσεις
Φόρμα υποβολής παρατηρήσεων - ερωτημάτων προς το Δήμο Νάουσας
Η σχολή του Αριστοτέλους στα Ισβόρια Νάουσας
Ξενοδοχεία στη Νάουσα και την περιοχή
Ο Δήμαρχος Νάουσας
Ξενοδοχεία, Ξενώνες, Διαμονή - Κατάλογος καταλυμάτων της Νάουσας
Εκτύπωση σελίδας Προσθήκη στα αγαπημένα / σελιδοδίκτες

Ο ΔΡΟΜΟΣ ΝΑΟΥΣΑ-ΠΑΤΡΙΔΑ-ΚΟΥΛΟΥΡΑ ΑΝΑΓΚΑΙΟ ΕΡΓΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΝΑΟΥΣΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΥΡΥΤΕΡΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

Τετάρτη 22 Νοεμβρίου 2006

Επιστολή-πρόταση του Δημάρχου Νάουσας κ. Αναστάσιου Καραμπατζού

Στον προγραμματισμό της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας ο δρόμος Πατρίδα-Κουλούρα έχει προτεραιότητα για την σύνδεση της Νάουσας με την Εγνατία
Στον προγραμματισμό της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας ο δρόμος Πατρίδα-Κουλούρα έχει προτεραιότητα για την σύνδεση της Νάουσας με την Εγνατία

Κεντρικός στόχος κάθε έργου το οποίο σχεδιάζεται και υλοποιείται από την Κεντρική Διοίκηση (Κυβέρνηση) και την Αυτοδιοίκηση (Τοπική και Νομαρχιακή) είναι η ανάπτυξη, το κοινωνικό όφελος και η βελτίωση του βιοτικού επιπέδου των πολιτών. Σκοπός των μεγάλων αναπτυξιακών έργων τα οποία χαρακτηρίζονται ως «έργα εθνικής εμβέλειας» είναι με την ενίσχυση και τον εκσυγχρονισμό των υποδομών να επιτύχουν την περιφερειακή ανάπτυξη και την αποκέντρωση. Τέτοιο έργο είναι η Εγνατία Οδός αλλά και οι οδικοί άξονες, οι παρακάμψεις και οι κόμβοι που συνδέονται με αυτήν. Κομμάτι αυτού του έργου είναι ο οδικός άξονας Εθν. Οδός-Νάουσα-Σκύδρα-Έδεσσα. Όπως είναι γνωστό, πριν από λίγους μήνες ξεκίνησε η κατασκευή του τμήματος Πατρίδα-Μονόσπιτα (Νάουσα), ενώ πρόσφατα εντάχθηκε η μελέτη του τμήματος Κοπανός-Σκύδρα για χρηματοδότηση από το Π.Ε.Π. Κ. Μακεδονίας.

Ασφαλώς, οι εξελίξεις αυτές είναι θετικές γιατί, έστω και με αρκετή καθυστέρηση, αρχίζει η κατασκευή ενός σημαντικού οδικού έργου που με την ολοκλήρωσή του θα ενώνει αστικά και επιχειρηματικά-βιομηχανικά κέντρα της Ημαθίας και της Πέλλας, αντιμετωπίζοντας ταυτόχρονα το χρόνιο πρόβλημα συγκοινωνίας και της ασφαλούς κυκλοφορίας από την Εθν Οδό μέχρι τη Σκύδρα-Έδεσσα. Ωστόσο, γίνεται και πάλι επίκαιρο το ερώτημα εάν ο δρόμος αυτός θα συνδέει την Πατρίδα με τον κόμβο της Βέροιας (Βαρβάρες) ή με τον κόμβο της Κουλούρας. Το αίτημα αυτό απασχόλησε στο παρελθόν και εξακολουθεί και σήμερα να αποτελεί αίτημα του Δήμου και των φορέων της πόλης μας. Θεωρώ ότι το έργο αυτό είναι αναγκαίο για την ανάπτυξη της Νάουσας και της ευρύτερης περιοχής. Πρωτίστως, συνδέεται με τη σκοπιμότητα του ίδιου του έργου της Εγνατίας οδού, γιατί συνδέει απευθείας τη Νάουσα-Σκύδρα-Έδεσσα με την Εγνατία οδό στον Ανισόπεδο Κόμβο της Κουλούρας. Είναι όμως και ένας δρόμος ο οποίος με τη χάραξη και την κατασκευή του, θα συντομεύσει κατά πολύ τη χιλιομετρική απόσταση αλλά, κυρίως το χρόνο μετάβασης στο μεγάλο κέντρο της Θεσσαλονίκης, που για το Δήμο μας είναι στρατηγικός αναπτυξιακός στόχος. Πιστεύω ακόμη, ότι στην επίτευξη του στόχου που έχουμε θέσει ως Δημοτική Αρχή για τη δημιουργία της σύγχρονης και ανοικτής πόλης (Νάουσα, Βέροια, Κατερίνη, Γιαννιτσά, Έδεσσα κλπ.) περιαστικά της Θεσσαλονίκης (η οποία τα επόμενα χρόνια θα εξελιχθεί σε μητροπολιτικό κέντρο των Βαλκανίων) η κατασκευή του δρόμου Νάουσα-Πατρίδα-Κουλούρα-Θεσσαλονίκη, θα συμβάλλει τα μέγιστα στην ταχύτερη και ασφαλέστερη μεταφορά-επικοινωνία ανθρώπων και αγαθών από και προς τη Θεσσαλονίκη. Η απόσταση της Νάουσας από τη Θεσσαλονίκη μειώνεται στα 45 περίπου λεπτά. Με τέτοιον σύντομο και ασφαλή δρόμο, κάλλιστα η Νάουσα μπορεί να γίνει τόπος κατοικίας για τους Θεσσαλονικείς δηλ. το πιο όμορφο προάστιο της Συμπρωτεύουσας. Επίσης, προς την κατεύθυνση αυτή είναι σημαντικό το γεγονός ότι στην 1η Συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Κεντρικής Μακεδονίας που έγινε στη Θεσσαλονίκη τον περασμένο Μάιο, ο δρόμος Πατρίδα-Κουλούρα περιλαμβάνεται ως έργο στα επίσημα πρακτικά του συμβουλίου με το χαρακτηρισμό «μελλοντική πρόταση για νέα μελέτη» (βλ. σχετικό χάρτη). Επομένως, για τον δρόμο αυτό υπάρχει ωριμότητα και το έργο είναι προγραμματισμένο από την Περιφέρεια. Άλλωστε, είναι δεδομένο ότι με την πρότασή μου (κόμβος Κουλούρας) θα υπάρχει μειωμένο κόστος απαλλοτριώσεων, καθόσον σ’ αυτή τη λύση θα έχουμε μόνο αποζημιώσεις καλλιεργειών, ενώ στην άλλη (κόμβος Βαρβάρες) θα έχουμε μεγάλες αποζημιώσεις επιχειρήσεων, κτιρίων, οικοπέδων κλπ. Το ζητούμενο είναι με την κοινή δράση και την ξεκάθαρη βούληση όλων των πολιτικών παραγόντων του Νομού μας, των Βουλευτών και του Νομάρχη, μέχρι το τέλος του χρόνου να έχουν γίνει οι ενέργειες για να προωθηθεί το έργο. Είναι μια μεγάλη ευκαιρία για τη Νάουσα, ίσως να είναι και το κρισιμότερο και χρησιμότερο έργο για το αύριο ολόκληρης της Επαρχίας Νάουσας.

Έχουμε λοιπόν καθήκον ΟΛΟΙ οι παράγοντες (κοινοβουλευτικοί, αυτοδιοικητικοί, επαγγελματικοί, κοινωνικοί κλπ.) κοιτώντας με ευθύνη και έξω από μικροπολιτικές αντιλήψεις, το μέλλον του τόπου μας με ενότητα και σύμπνοια να διεκδικήσουμε άμεσα τη νέα χάραξη για την απευθείας σύνδεση με την Κουλούρα. Είναι η χρυσή ευκαιρία, όλοι οι Δήμοι που «ακουμπάμε» στον κάθετο αυτό δρόμο (Δοβράς, Ανθέμια, Ειρηνούπολη, Νάουσα) μέσω του έργου αυτού να δούμε ακόμα πιο πέρα, δηλαδή τη μελλοντική μας συνένωση σε έναν μεγάλο και ισχυρό Δήμο. Η «φίλη» μας Βέροια, και ο νέος Νομάρχης ας είναι αρωγοί στην προσπάθεια αυτή. Ακόμη, ευεργετικά θα λειτουργήσει και η δημιουργία «συμμαχίας» των Νομών Ημαθίας και Πέλλας (Σκύδρα-Έδεσσα) γιατί η απευθείας σύνδεση με την Κουλούρα, θα επιφέρει πολλαπλασιαστικά αναπτυξιακά οφέλη και σε επίπεδο περιφερειακό.

Μπορεί ο δρόμος Πατρίδα-Κουλούρα να είναι ένα κομμάτι γύρω στα 10 χιλιόμετρα μόνο, όμως οδηγεί στη «μεγάλη λεωφόρο της προόδου και της ανάπτυξης», ιδιαίτερα σ’ αυτή την κρίσιμη φάση που διέρχεται η τοπική μας οικονομία, με τα γνωστά προβλήματα της αποβιομηχάνισης και της ανεργίας. Αποτελεί, όμως, και ένα έργο το οποίο θα συμβάλλει καταλυτικά στη μεγάλη προσπάθεια που καταβάλλουμε ως Δημοτική Αρχή, για τη μεταστροφή της χρόνιας φθίνουσας πορείας και τη δυναμική προοπτική ανάπτυξης, με την προσέλκυση νέων επενδύσεων και τη δημιουργία θέσεων εργασίας σε τομείς στους οποίους η περιοχή μας έχει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα (αξιοποίηση φυσικών πόρων, αρχαιότητες δημοτικό δάσος, Σ.Δ.Ι.Τ., τουρισμός, πολιτισμός κ.ά.). Είναι ένα μεγάλο αναπτυξιακό στοίχημα για τον τόπο μας, το οποίο οφείλουμε να κερδίσουμε, με την έμπρακτη στήριξη και την ουσιαστική συνεργασία των πολιτικών παραγόντων του Νομού μας για το μέλλον της Νάουσας και της ευρύτερης περιοχής.



ΝΑΟΥΣΑ

Ο τόπος
Παλαιότερη ιστορία
Επανίδρυση
Η Νάουσα σήμερα
Οικονομία
Παιδεία
Πληροφορίες

ΔΗΜΟΣ

Δήμαρχος
Συμβούλια
Οργάνωση
Δημοτικές και τοπικές κοινότητες
Δραστηριότητες - έργα
Επιχειρησιακό πρόγραμμα
Πόθεν έσχες
Κανονισμοί

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η πόλη
Αξιοθέατα
Διαδρομές
Εκδηλώσεις
Μουσεία
Πληροφορίες

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Πηγές
Δήλωση απορρήτου
ΧΡΗΣΤΕΣ
Υπάρχουν 55 επισκέπτες αυτή τη στιγμή στο site
Κέντρο Κοινότητας
Ναουσα Newsletter
Διαύγεια
Προσκλήσεις και προκηρύξεις έργων του Δήμου Νάουσας
ΕΣΠΑ 2014-2020
VisitNaoussa.gr
Κέντρο Διά Βίου Μάθησης
Πιστοποιήσεις - διακρίσεις - βραβεία του Δήμου Νάουσας
Δημόσια Διαβούλευση
Kέντρο Κοινωνικής Προστασίας & Αλληλεγγύης Δήμου ΝΑΟΥΣΑΣ
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Δήμου Νάουσας
Δημοτικό Κολυμβητήριο Νάουσας
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ
Πολιτιστικό Κέντρο Σχολής Αριστοτέλους
Παραχώρηση Αιθουσών
online ο Προϋπολογισμός του Δήμου Νάουσας
Γραφήματα Δήμων
ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΔΙΩΝ

ΚΑΙΡΟΣ