English version Αρχική σελίδα Περιεχόμενα του δικτυακού τόπου (site map) Επικοινωνία με τις υπηρεσίες του Δήμου Νάουσας


Με μια ματιά
Δρομολόγια
Φαρμακεία
Πρατήρια καυσίμων
Τράπεζες
Ξενοδοχεία

ΧΑΡΤΕΣ
Γεωγραφικό Πληροφοριακό Σύστημα (GIS) του Δήμου Νάουσας
Χάρτης της πόλης
Χάρτης της περιοχής
Δημοτικά έργα που υλοποιεί ή ολοκλήρωσε ο Δήμος Νάουσας
Το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Νάουσας
Δρομολόγια Αστικών λεωφορείων, ΚΤΕΛ, ΟΣΕ από και προς τη Νάουσα
Επικοινωνία με τις Υπηρεσίες του Δήμου Νάουσας
Οδηγίες πρόσβασης στη Νάουσα - Χιλιομετρικές αποστάσεις
Ξενοδοχεία στη Νάουσα και την περιοχή
Ξενοδοχεία, Ξενώνες, Διαμονή - Κατάλογος καταλυμάτων της Νάουσας
Ο Δήμος της Νάουσας
Η σχολή του Αριστοτέλους στα Ισβόρια Νάουσας
Οι δημοτικές υπηρεσίες του Δήμου Νάουσας
Εκτύπωση σελίδας Προσθήκη στα αγαπημένα / σελιδοδίκτες

Δημοτικά έργα που υλοποιεί ή ολοκλήρωσε ο Δήμος Νάουσας

Επεμβάσεις στο δίκτυο των πεζοδρόμων εκατέρωθεν του ποταμού Αράπιτσα

ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ:1225000€
ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ:Π.Ε.Π. Κεντρικής Μακεδονίας (Μέτρο 3.8)
ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ:υλοποιήθηκε

Επεμβάσεις στο σύνολο της περιοχής. Γενικές προδιαγραφές

Σχηματικά και όχι περιοριστικά προτείνεται η διατήρηση -και συμπλήρωση, όπου απαιτείται- των πεζοδρόμων στο λειτουργικά απαραίτητο πλάτος με σποραδικές διευρύνσεις (καθιστικά, αναψυχή, θέα), με τον κατά περίπτωση αναγκαίο εξωραϊσμό, εμπλουτισμό και εξοπλισμό.

Στο πλαίσιο αυτό πρέπει κατ’ ελάχιστο για κάθε επιμέρους περιοχή επέμβασης να ληφθούν υπόψη:

  • Η ανακατασκευή, ανάπλαση ή αντικατάσταση, μερική ή καθολική, των προς τα πρανή στηθαίων.
  • Οι δαπεδοστρώσεις με κατάλληλα υλικά, χαράξεις και τρόπους στα τμήματα που διατηρούνται ή προστίθενται, ώστε να προάγεται η αρμονική συνολική (αισθητική, αντιληπτική, ακουστική κτλ.) σχέση των δυο όμορων, αντιθετικών σήμερα, τοπίων, του αστικού και του φυσικού.
  • Ο σχεδιασμός του ορίου ανάμεσα στο δίκτυο των πεζοδρόμων και τις παρόχθιες παρυφές του αστικού περιβάλλοντος με αποξηλώσεις υφισταμένων τσιμεντοστρώσεων, φυτεύσεις, αναθεώρηση των δαπεδοστρώσεων των ζωνών αυτών κτλ.
  • Ο σχεδιασμός του φωτισμού για την εξασφάλιση της λειτουργικότητας των επεμβάσεων και την ανάδειξή τους καθώς και της ύδρευσης (κρήνες, άρδευση) και της αποχέτευσης (ομβρίων κτλ.), όπου απαιτείται.
  • Ο σχεδιασμός νέων χρηστικών κατασκευών και η ανάπλαση ή ανάδειξη διατηρητέων κτιρίων που παρεμβάλλονται στη γραμμικότητα των πεζοδρόμων.
  • Παρεμβάσεις για την αντιμετώπιση προβληματικών αστικών μετώπων, όπου αυτά παρεμβαίνουν και επηρεάζουν αντιληπτικά με τρόπο έντονο το περιβάλλον.
  • Ο αστικός εξοπλισμός χρήσης του δημόσιου χώρου (καθιστικά, κρήνες, καλάθια απορριμμάτων, πινακίδες ενημέρωσης, πληροφόρησης και αφισοκόλλησης, φωτιστικά κτλ.).

Οι επεμβάσεις που θα προβλεφθούν θα πρέπει να μετατρέψουν τον πεζόδρομο από άκαμπτο όριο της σχέσης μεταξύ πόλης και ποταμού σε ζωτική συναρμογή και φορέα σύνδεσής τους. Κατ’ επέκταση, το δίκτυο των παραποτάμιων πεζοδρόμων (σε συνδυασμό με τις προβλεπόμενες επεμβάσεις στην κοίτη ή τα πρανή του ποταμού – που αποτελεί αντικείμενο άλλου έργου) επιδιώκεται να λειτουργήσει ως συνδετήριο πλέγμα αλληλοεπικάλυψης των δύο διακεκριμένων τμημάτων της πόλης.

Το φρύδι του πρανούς, η στέψη της όχθης, πρέπει να αντιμετωπιστεί όχι ως μπαλκόνι της πόλης ή μια στατική διεύρυνση του χώρου της χωρίς ουσιαστική χρηστική, λειτουργική, πολιτιστική ή αισθητική υπόσταση, αλλά ως γραμμικός χώρος, ο οποίος, αναμορφωμένος πλέον, θα παρεμβάλλεται συνδετικά μεταξύ της πόλης και του ποταμού, αποκαθιστώντας και εμπλουτίζοντας τη σχέση της πόλης με την υδάτινη αρτηρία, καθώς και τη σχέση μεταξύ των δυο τμημάτων της πόλης. Ο απαραίτητος αντιληπτικός (σποραδικά λειτουργικός) διαχωρισμός θα επιτυγχάνεται με τη διακοπή της δαπεδόστρωσης προς την πόλη -οπωσδήποτε με σεβασμό του υφιστάμενου ή νομοθετημένου ορίου του κοινόχρηστου δημόσιου χώρου- και με το αναγκαίο στηθαίο ασφαλείας προς το πρανές.

Η κατάργηση των αποτελεσμάτων ορισμένων αβασάνιστων επιλογών και άστοχων χειρισμών -με καθολική αποξήλωση, καθαίρεση κτλ. των αντίστοιχων έργων- δεν κρίνεται σκόπιμη. Αντίθετα, η επιλεκτική και προσεκτικά μελετημένη διατήρησή τους είτε με τον κατάλληλο εξωραϊσμό ή εμπλουτισμό τους είτε με την αντιμετώπισή

τους ως υποδομές (υποβάσεις) των προτεινόμενων χειρισμών, αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο και απαραίτητη προϋπόθεση της συνολικής θεώρησης των επεμβάσεων στο δίκτυο των πεζοδρόμων εκατέρωθεν του ποταμού.

Ως γενική αρχή της ανάπλασης του αστικού τοπίου με τον ανασχεδιασμό των πεζοδρόμων –ορθότερα, των ζωνών των δημόσιων κοινόχρηστων χώρων στις όχθες του ποταμού- τίθεται η σαφής διάκριση και ο προσδιορισμός του χαρακτήρα της όχθης, του γραμμικού δημόσιου χώρου, που ενώνει την πόλη με το ποτάμι συμπλέκοντας το αστικό με το φυσικό τοπίο σε μιαν αμοιβαία αλληλοδιείσδυση.



ΝΑΟΥΣΑ

Ο τόπος
Παλαιότερη ιστορία
Επανίδρυση
Η Νάουσα σήμερα
Οικονομία
Παιδεία
Πληροφορίες

ΔΗΜΟΣ

Δήμαρχος
Συμβούλια
Οργάνωση
Δημοτικές και τοπικές κοινότητες
Δραστηριότητες - έργα
Επιχειρησιακό πρόγραμμα
Πόθεν έσχες
Κανονισμοί

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η πόλη
Αξιοθέατα
Διαδρομές
Εκδηλώσεις
Μουσεία
Πληροφορίες

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Πηγές
Δήλωση απορρήτου
ΧΡΗΣΤΕΣ
Υπάρχουν 175 επισκέπτες αυτή τη στιγμή στο site
Ναουσα Newsletter
Διαύγεια
Προσκλήσεις και προκηρύξεις έργων του Δήμου Νάουσας
ΕΣΠΑ 2014-2020
VisitNaoussa.gr
Κέντρο Διά Βίου Μάθησης
Πιστοποιήσεις - διακρίσεις - βραβεία του Δήμου Νάουσας
Δημόσια Διαβούλευση
Kέντρο Κοινωνικής Προστασίας & Αλληλεγγύης Δήμου ΝΑΟΥΣΑΣ
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Δήμου Νάουσας
Δημοτικό Κολυμβητήριο Νάουσας
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ
Πολιτιστικό Κέντρο Σχολής Αριστοτέλους
Παραχώρηση Αιθουσών
online ο Προϋπολογισμός του Δήμου Νάουσας
Γραφήματα Δήμων
ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΔΙΩΝ

ΚΑΙΡΟΣ